Page 13 - Okul Güvenliği
P. 13

OKUL GÜVENLİĞİ




          Ülkemizi ayakta tutan, değişime ön-  de yetiştirildikleri okuldur. Bu nok-
          cülük eden ve  muasır medeniyetler   tada  Bakanlığımız,  okullarımızın
          seviyesine yükselmesini sağlayacak   koruyucu misyonunu daha da etkin
          en  önemli    unsur  eğitimdir.  Genç   kılarak  tüm  çocuklarımızın  eğitim
          ve  dinamik  nüfusumuzun  çağdaş,   süreçlerinin  güvenliğini  sağlamak,
          sürdürülebilir, etkin, üretken ve ya-  onları okul içi ve okul dışı her türlü
          ratıcı bir hâle getirilmesi ancak eği-  suç ve zararlı alışkanlıktan uzak tut-
          timle  mümkündür.  Eğitimin  kendi   mak, risklere karşı dayanıklılıklarını
          iç  dinamizmi,  eğitim  kurumlarının   artırmak ve güçlü karakterli bireyler
          çağın  gereksinimlerine  uygun  dö-  olarak  yetişmelerini  sağlamak  için   Güvenli okul iklimi
          nüşümünü  gerektirir.  Türkiye  gibi   koruyucu ve önleyici çalışmalar yü-  inşası çalışmaları
          büyük tarihi mirasa, kritik bir coğ-  rütmektedir.
          rafi  konuma  ve  zengin  kültürel  bi-  Bakanlığımız  ve  İçişleri  Bakanlığı   kapsamında yürütülen
          rikime  sahip  ülkelerin  uluslararası   arasında  2007  yılında  imzalanan   “Eğitim ve Güvenlik
          düzeyde varlığını daha güçlü bir şe-  ve  2016  yılında  yenilenen  “Okul-  Projesi” ile Bakanlığımız
          kilde devam ettirebilmesi, öğrenme   larda  Güvenli  Ortamın  Sağlanma-  Teftiş Kurulu Başkanlığı,
          ortamlarının  daha  nitelikli  ve  gü-  sına Yönelik Koruyucu ve Önleyici
          venilir hâle getirilmesi ile mümkün   Tedbirlerin  Artırılmasına  İlişkin  İş   İçişleri Bakanlığı İç
          olmaktadır.                                                              Güvenlik Stratejileri
                                            Birliği  Protokolü”  ile  2018  yılında
          Covid-19 pandemi süreci, öğrenme   Aile,  Çalışma  ve  Sosyal  Hizmetler   Dairesi Başkanlığınca
          ortamlarının sadece dört duvar ol-  Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı ve Ba-    hayata geçirilerek
          madığını,  çocuklarımız  için  sosyal-  kanlığımız  olmak  üzere  üç  Bakan-  zorunlu öğrenim
          leşme,  toplumsal  uyum  ve  aidiyet   lık  arasında  imzalanan    “Okullar   çağındaki bireylerin,
          gibi  temel  ihtiyaçların  karşılandığı   ve  Çevresinin  Daha  Güvenli  Hale   eğitim öğretim süreçleri
          mekânlar  olduğunu  göstermiştir.   Getirilmesine Yönelik İş Birliği Pro-
          Millî Eğitim Bakanlığı olarak öğren-  tokolü”  ile  “Güvenli  Okul  Projesi”   içinde gelişimini
          me ortamlarının fiziksel, sosyolojik   çalışmaları  eğitim  ve  güvenlik  ala-  olumsuz etkileyen
          ve  psikolojik  açıdan  öğrencileri-  nında yaşanan sorunların çözümü-     suç, şiddet, madde
          miz,  öğretmenlerimiz,  velilerimiz   ne  katkı  sunması  amacıyla  hayata   bağımlılığı ve diğer
          ve eğitimin tüm paydaşları için gü-  geçirilmiştir.  Aynı  zamanda  İçişleri
          venilir  mekânlar  haline  getirilmesi   Bakanlığı,  Emniyet  Genel  Müdür-  zararlı alışkanlıkların
          en  temel  meselelerimizden  birini   lüğü, Savunma Sanayii Başkanlığı,  oluşmasına sebep olacak
          oluşturmaktadır.  “Okul  Güvenliği”   ASELSAN,  Türk  Telekomünikas-  okul içi ve dışı etkenlerin
          meselesi, 19. yüzyıldan beri dünya   yon  iş  birliği  çerçevesinde  gerçek-  en aza indirilmesi veya
          gündeminde  yer  almakta  olup  ça-  leştirilen  güvenli  okul  projeleri  ile
          ğımızda  yaşanan  sosyoekonomik,   öğrencilerin  sosyoekonomik  duru-    ortadan kaldırılması
          kültürel  ve  teknolojik  değişimlerle   mu, okul büyüklüğü, öğrenci hare-     amaçlanmıştır.
          birlikte 21. yüzyılda da varlığını de-  ketliliği gibi okul içi ve okul dışı gü-
          vam ettirmektedir.                venliği etkileyen birçok değişken ele
          Sağlıklı  bir  toplum  ve  kaliteli  bir   alınarak çalışmalar yürütülmüştür.
          eğitim inşası için geleceğin yetişkin-  Güvenli okul iklimi inşası çalışma-
          leri  olan  çocuklarımızın  öğrenme   ları kapsamında yürütülen “Eğitim
          ortamlarının, güvenliği tehdit eden   ve Güvenlik Projesi” ile Bakanlığı-
          her  türlü  unsurdan  arınmış  olması   mız Teftiş Kurulu Başkanlığı, İçişle-
          gerekmektedir.  Bu  bağlamda  “Gü-  ri Bakanlığı İç Güvenlik Stratejileri
          venli  Okul”  her  türlü  korkudan,   Dairesi  Başkanlığınca  hayata  geçi-
          kaygıdan,  şiddetten,  zorbalıktan,   rilerek  zorunlu  öğrenim  çağındaki
          ötekileştirmeden,  istismardan,  ba-  bireylerin,  eğitim  öğretim  süreçleri
          ğımlılıktan  ve  suç  örgütlerinden   içinde gelişimini olumsuz etkileyen
          uzak,  öğrencilerimizin  kendilerini   suç,  şiddet,  madde  bağımlılığı  ve
          özel hissettikleri ve nitelikli bir şekil-  diğer zararlı alışkanlıkların oluşma-



                                                                                           İller&Belediyeler  11
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18