Page 13 - Okul Güvenliği
P. 13
OKUL GÜVENLİĞİ
Ülkemizi ayakta tutan, değişime ön- de yetiştirildikleri okuldur. Bu nok-
cülük eden ve muasır medeniyetler tada Bakanlığımız, okullarımızın
seviyesine yükselmesini sağlayacak koruyucu misyonunu daha da etkin
en önemli unsur eğitimdir. Genç kılarak tüm çocuklarımızın eğitim
ve dinamik nüfusumuzun çağdaş, süreçlerinin güvenliğini sağlamak,
sürdürülebilir, etkin, üretken ve ya- onları okul içi ve okul dışı her türlü
ratıcı bir hâle getirilmesi ancak eği- suç ve zararlı alışkanlıktan uzak tut-
timle mümkündür. Eğitimin kendi mak, risklere karşı dayanıklılıklarını
iç dinamizmi, eğitim kurumlarının artırmak ve güçlü karakterli bireyler
çağın gereksinimlerine uygun dö- olarak yetişmelerini sağlamak için Güvenli okul iklimi
nüşümünü gerektirir. Türkiye gibi koruyucu ve önleyici çalışmalar yü- inşası çalışmaları
büyük tarihi mirasa, kritik bir coğ- rütmektedir.
rafi konuma ve zengin kültürel bi- Bakanlığımız ve İçişleri Bakanlığı kapsamında yürütülen
rikime sahip ülkelerin uluslararası arasında 2007 yılında imzalanan “Eğitim ve Güvenlik
düzeyde varlığını daha güçlü bir şe- ve 2016 yılında yenilenen “Okul- Projesi” ile Bakanlığımız
kilde devam ettirebilmesi, öğrenme larda Güvenli Ortamın Sağlanma- Teftiş Kurulu Başkanlığı,
ortamlarının daha nitelikli ve gü- sına Yönelik Koruyucu ve Önleyici
venilir hâle getirilmesi ile mümkün Tedbirlerin Artırılmasına İlişkin İş İçişleri Bakanlığı İç
olmaktadır. Güvenlik Stratejileri
Birliği Protokolü” ile 2018 yılında
Covid-19 pandemi süreci, öğrenme Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığınca
ortamlarının sadece dört duvar ol- Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı ve Ba- hayata geçirilerek
madığını, çocuklarımız için sosyal- kanlığımız olmak üzere üç Bakan- zorunlu öğrenim
leşme, toplumsal uyum ve aidiyet lık arasında imzalanan “Okullar çağındaki bireylerin,
gibi temel ihtiyaçların karşılandığı ve Çevresinin Daha Güvenli Hale eğitim öğretim süreçleri
mekânlar olduğunu göstermiştir. Getirilmesine Yönelik İş Birliği Pro-
Millî Eğitim Bakanlığı olarak öğren- tokolü” ile “Güvenli Okul Projesi” içinde gelişimini
me ortamlarının fiziksel, sosyolojik çalışmaları eğitim ve güvenlik ala- olumsuz etkileyen
ve psikolojik açıdan öğrencileri- nında yaşanan sorunların çözümü- suç, şiddet, madde
miz, öğretmenlerimiz, velilerimiz ne katkı sunması amacıyla hayata bağımlılığı ve diğer
ve eğitimin tüm paydaşları için gü- geçirilmiştir. Aynı zamanda İçişleri
venilir mekânlar haline getirilmesi Bakanlığı, Emniyet Genel Müdür- zararlı alışkanlıkların
en temel meselelerimizden birini lüğü, Savunma Sanayii Başkanlığı, oluşmasına sebep olacak
oluşturmaktadır. “Okul Güvenliği” ASELSAN, Türk Telekomünikas- okul içi ve dışı etkenlerin
meselesi, 19. yüzyıldan beri dünya yon iş birliği çerçevesinde gerçek- en aza indirilmesi veya
gündeminde yer almakta olup ça- leştirilen güvenli okul projeleri ile
ğımızda yaşanan sosyoekonomik, öğrencilerin sosyoekonomik duru- ortadan kaldırılması
kültürel ve teknolojik değişimlerle mu, okul büyüklüğü, öğrenci hare- amaçlanmıştır.
birlikte 21. yüzyılda da varlığını de- ketliliği gibi okul içi ve okul dışı gü-
vam ettirmektedir. venliği etkileyen birçok değişken ele
Sağlıklı bir toplum ve kaliteli bir alınarak çalışmalar yürütülmüştür.
eğitim inşası için geleceğin yetişkin- Güvenli okul iklimi inşası çalışma-
leri olan çocuklarımızın öğrenme ları kapsamında yürütülen “Eğitim
ortamlarının, güvenliği tehdit eden ve Güvenlik Projesi” ile Bakanlığı-
her türlü unsurdan arınmış olması mız Teftiş Kurulu Başkanlığı, İçişle-
gerekmektedir. Bu bağlamda “Gü- ri Bakanlığı İç Güvenlik Stratejileri
venli Okul” her türlü korkudan, Dairesi Başkanlığınca hayata geçi-
kaygıdan, şiddetten, zorbalıktan, rilerek zorunlu öğrenim çağındaki
ötekileştirmeden, istismardan, ba- bireylerin, eğitim öğretim süreçleri
ğımlılıktan ve suç örgütlerinden içinde gelişimini olumsuz etkileyen
uzak, öğrencilerimizin kendilerini suç, şiddet, madde bağımlılığı ve
özel hissettikleri ve nitelikli bir şekil- diğer zararlı alışkanlıkların oluşma-
İller&Belediyeler 11