Page 9 - Okul Güvenliği
P. 9

OKUL GÜVENLİĞİ




          Türkiye,  milletinden  aldığı  güçle   Öğrencilerimizin eğitim programla-  tejilerimizin  odağında  ise  çocuğun
          yükselen, sivil ve demokratik değer-  rıyla donanımlarını artırmayı hedef-  üstün  yararını  korumak  yer  alıyor.
          lerden beslenen dinamik bir ülkedir.   lediğimiz gibi eğitim süreçlerindeki  Dezavantajlı  çocuklar  başta  olmak
          Milletimizin bu özelliği kriz anların-  korunma ve desteklenme ihtiyaçla-  üzere ülkemizdeki bütün çocukların
          daki  çözüm  geliştirme  becerilerin-  rını da ihmal etmiyoruz. Çocukların  eşit fırsatlara erişimlerini ve onların
          den  rahatlıkla  okunabilir.  Bir  yan-  Eğitim  Süreçlerinin  Güvenliğine  potansiyellerini artırmayı hedefliyo-
          dan  vatan  söz  konusu  olduğunda,   İlişkin Koruyucu ve Önleyici Hizmet  ruz.
          müdafaaya en önde koşacak kadar   ve  Tedbirlerin  Artırılmasına  Yöne-  Bütün sosyal hizmetlerimizde oldu-
          cesurdur,  diğer  yandan  İHA/SİHA   lik  İş  Birliği  Protokolü  bu  alanda   ğu  gibi  eğitim  alanında  sunduğu-
          yapacak  kadar  yaratıcı  düşünme   önemsediğimiz  çalışmalarımızdan   muz hizmetleri de hak temelli sosyal
          kabiliyetine sahiptir. Başka bir açı-  biri.  Bu  protokolü  Aile  ve  Sosyal   politikalarla  yürütüyoruz.  BM  Ço-
          dan  göçmen  olarak  gittiği  Avrupa   Hizmetler Bakanlığımız, İçişleri Ba-  cuk Hakları Sözleşmesine taraf olan
          ülkelerinde  girişimcilik  becerileriy-  kanlığı,  Millî  Eğitim  Bakanlığı  ve   ülkemiz,  çocukların  eğitim,  sağlık,
          le  öne  çıkacak,  işletmeler  kuracak   Türkiye  Belediyeler  Birliği  ile  im-
          kadar  vizyonerdir.  Benzer  şekilde,   zaladık.  Hedefimiz,  belirlediğimiz
          Türkiye Cumhuriyeti küresel pande-  vizyonda önce 2023 sonra 2053 ve
          mi döneminde birçok ülkeye medi-  akabinde 2071’e ulaşarak halkımıza
          kal malzeme ulaştırması ve başarılı   müreffeh bir toplum içinde, onurlu
          aşı çalışmaları ile öne çıkmıştır. Pek   bir yaşam sunmaktır.
          çok alanda insanlığa faydalı eserler   Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı
          sunmaya hazır olan potansiyelimiz,   olarak,  sosyal  hizmet  haritamızın
          önemli açılımlara imza atarak ufuk   odağında aileler yer alıyor. Elbette
          açan bir misyon üstlenmiştir. Tarih   ki  bu  bakış  açımız,  milletimizi  bü-
          boyunca  cihan  imparatorluklarına   yük bir aile olarak kabul etmekten
          ev sahipliği yapmış olan bu milletin   de  kaynaklanıyor.  Her  ailede  ol-
          evlatlarına  nitelikli  eğitim  sunmak,   duğu gibi bizim geniş ailemizde de              Sayın
          bizim  için  en  önemli  sorumluluk   çocukların ve gençlerin iyi yetişmesi
          alanlarından biridir.             büyük önem arz ediyor.               Cumhurbaşkanımızın
          Ülkemiz, sosyal bir hukuk devletidir.   Sayın  Cumhurbaşkanımızın  da        da önemle işaret
          Bu anlamda sosyal politikalarımızı   önemle  işaret  ettiği  gibi,  ülke  ola-  ettiği gibi, ülke olarak
          öncelikle  hak  temelli  bir  anlayış-  rak  bizim  en  kıymetli  sermayemiz   bizim en kıymetli
          la  belirlemekteyiz.  Eskinin  hizme-  nitelikli insan gücümüzdür. Çocuk-  sermayemiz nitelikli
          ti  sunmak  için  talep  ve  hatta  ısrar   larımız  bizim  geleceğe  yönelik  en   insan gücümüzdür.
          bekleyen yapısından arz odaklı bir   kıymetli varlıklarımızdır.           Çocuklarımız bizim
          organizasyon  şemasına  geçmek
          Türkiye’nin  sosyal  devrimlerinden   Her  birinin  iyi  bir  eğitim  alması,   geleceğe yönelik en
          en önemlisi olmuştur.             sağlıklı bir sosyal çevrede büyüme-  kıymetli varlıklarımızdır.
                                            si, sorumluluk sahibi yetişkinler ola-
          Bunun  yanında  sosyal  devletin  en   rak topluma katılmaları için elimiz-
          önemli  hizmet  alanlarından  bir   den geleni yapmakla yükümlüyüz.
          diğeri,  hiç  şüphesiz  eğitimdir  Biz
          çocukların üstün yararı ilkesi gere-  Bugün 8 milyar olduğu tahmin edi-
          ğince her türlü eğitim programları-  len dünya nüfusunun 2,2 milyarının
          mızla  gençlerimizin  kendine  yeten,   çocuk  olduğu  biliniyor.  Türkiye’de
          manevi ve kültürel değerleri benim-  ise  84  milyonu  aşkın  nüfusun  ne-
          semiş ve üretken bireyler olmaları-  redeyse  23  milyonu  18  yaş  altın-
          nı  hedefliyoruz.  Ana  sınıflarından   da  yani  hukuken  çocuk.  Bizler  de
          yükseköğretim  kurumlarına  kadar   nüfusumuzun  önemli  bir  kısmını
          bütün  aşamalarda  çocuklarımızın   oluşturan  çocuklarımıza  özel  sos-
          iyi yetişmesi için bütünlüklü bir eği-  yal hizmet politikaları geliştiriyoruz.
          tim sisteminin içinden geçiriyoruz.  Çocuklarla ilgili sosyal hizmet stra-





                                                                                           İller&Belediyeler  7
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14