Page 9 - Okul Güvenliği
P. 9
OKUL GÜVENLİĞİ
Türkiye, milletinden aldığı güçle Öğrencilerimizin eğitim programla- tejilerimizin odağında ise çocuğun
yükselen, sivil ve demokratik değer- rıyla donanımlarını artırmayı hedef- üstün yararını korumak yer alıyor.
lerden beslenen dinamik bir ülkedir. lediğimiz gibi eğitim süreçlerindeki Dezavantajlı çocuklar başta olmak
Milletimizin bu özelliği kriz anların- korunma ve desteklenme ihtiyaçla- üzere ülkemizdeki bütün çocukların
daki çözüm geliştirme becerilerin- rını da ihmal etmiyoruz. Çocukların eşit fırsatlara erişimlerini ve onların
den rahatlıkla okunabilir. Bir yan- Eğitim Süreçlerinin Güvenliğine potansiyellerini artırmayı hedefliyo-
dan vatan söz konusu olduğunda, İlişkin Koruyucu ve Önleyici Hizmet ruz.
müdafaaya en önde koşacak kadar ve Tedbirlerin Artırılmasına Yöne- Bütün sosyal hizmetlerimizde oldu-
cesurdur, diğer yandan İHA/SİHA lik İş Birliği Protokolü bu alanda ğu gibi eğitim alanında sunduğu-
yapacak kadar yaratıcı düşünme önemsediğimiz çalışmalarımızdan muz hizmetleri de hak temelli sosyal
kabiliyetine sahiptir. Başka bir açı- biri. Bu protokolü Aile ve Sosyal politikalarla yürütüyoruz. BM Ço-
dan göçmen olarak gittiği Avrupa Hizmetler Bakanlığımız, İçişleri Ba- cuk Hakları Sözleşmesine taraf olan
ülkelerinde girişimcilik becerileriy- kanlığı, Millî Eğitim Bakanlığı ve ülkemiz, çocukların eğitim, sağlık,
le öne çıkacak, işletmeler kuracak Türkiye Belediyeler Birliği ile im-
kadar vizyonerdir. Benzer şekilde, zaladık. Hedefimiz, belirlediğimiz
Türkiye Cumhuriyeti küresel pande- vizyonda önce 2023 sonra 2053 ve
mi döneminde birçok ülkeye medi- akabinde 2071’e ulaşarak halkımıza
kal malzeme ulaştırması ve başarılı müreffeh bir toplum içinde, onurlu
aşı çalışmaları ile öne çıkmıştır. Pek bir yaşam sunmaktır.
çok alanda insanlığa faydalı eserler Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı
sunmaya hazır olan potansiyelimiz, olarak, sosyal hizmet haritamızın
önemli açılımlara imza atarak ufuk odağında aileler yer alıyor. Elbette
açan bir misyon üstlenmiştir. Tarih ki bu bakış açımız, milletimizi bü-
boyunca cihan imparatorluklarına yük bir aile olarak kabul etmekten
ev sahipliği yapmış olan bu milletin de kaynaklanıyor. Her ailede ol-
evlatlarına nitelikli eğitim sunmak, duğu gibi bizim geniş ailemizde de Sayın
bizim için en önemli sorumluluk çocukların ve gençlerin iyi yetişmesi
alanlarından biridir. büyük önem arz ediyor. Cumhurbaşkanımızın
Ülkemiz, sosyal bir hukuk devletidir. Sayın Cumhurbaşkanımızın da da önemle işaret
Bu anlamda sosyal politikalarımızı önemle işaret ettiği gibi, ülke ola- ettiği gibi, ülke olarak
öncelikle hak temelli bir anlayış- rak bizim en kıymetli sermayemiz bizim en kıymetli
la belirlemekteyiz. Eskinin hizme- nitelikli insan gücümüzdür. Çocuk- sermayemiz nitelikli
ti sunmak için talep ve hatta ısrar larımız bizim geleceğe yönelik en insan gücümüzdür.
bekleyen yapısından arz odaklı bir kıymetli varlıklarımızdır. Çocuklarımız bizim
organizasyon şemasına geçmek
Türkiye’nin sosyal devrimlerinden Her birinin iyi bir eğitim alması, geleceğe yönelik en
en önemlisi olmuştur. sağlıklı bir sosyal çevrede büyüme- kıymetli varlıklarımızdır.
si, sorumluluk sahibi yetişkinler ola-
Bunun yanında sosyal devletin en rak topluma katılmaları için elimiz-
önemli hizmet alanlarından bir den geleni yapmakla yükümlüyüz.
diğeri, hiç şüphesiz eğitimdir Biz
çocukların üstün yararı ilkesi gere- Bugün 8 milyar olduğu tahmin edi-
ğince her türlü eğitim programları- len dünya nüfusunun 2,2 milyarının
mızla gençlerimizin kendine yeten, çocuk olduğu biliniyor. Türkiye’de
manevi ve kültürel değerleri benim- ise 84 milyonu aşkın nüfusun ne-
semiş ve üretken bireyler olmaları- redeyse 23 milyonu 18 yaş altın-
nı hedefliyoruz. Ana sınıflarından da yani hukuken çocuk. Bizler de
yükseköğretim kurumlarına kadar nüfusumuzun önemli bir kısmını
bütün aşamalarda çocuklarımızın oluşturan çocuklarımıza özel sos-
iyi yetişmesi için bütünlüklü bir eği- yal hizmet politikaları geliştiriyoruz.
tim sisteminin içinden geçiriyoruz. Çocuklarla ilgili sosyal hizmet stra-
İller&Belediyeler 7