Page 20 - Okul Güvenliği
P. 20
MAKALE
başarılı oldukları bilinmektedir. Bu
durum aynı zamanda demokratik
okul kültürünün de göstergelerin-
den biri olarak karşımıza çıkmakta-
dır. Bu bağlamda güvenli okul ikli-
mi inşası için öğrencilere kendilerini
rahatça ifade edebilecekleri ortam-
lar sağlanmalıdır.
Güvenlik Problemlerini
Açıkça Tartışma
Okullar zaman zaman farklı gü-
venlik problemleriyle karşı karşıya
kalmaktadır. Güvenli bir okul iklimi
için okul öğretmenleri ve idareci-
lerinin okullarda yaşanan güvenlik
problemlerini paydaşlarıyla paylaş-
maları ve çözüm önerileri getirme-
leri gerekmektedir.
İletişim
çerçevede okul güvenliği için rol ve le edilmesi okuldaki saygı, güven ve
sorumlulukların açık olması gerek- huzur ortamını geliştirecektir. İletişim her alanda olduğu gibi
mektedir. Akademik Başarıya eğitim ve öğretim süreçlerinde de
Odaklanma anahtar unsurlardan birisidir. Özel-
likle güvenli okulların en temel
İhtiyacı Olan Öğrencilerin Akademik başarı ve okul güven- göstergelerinden biri de açık ve
İhtiyaçlarını Giderme li arasında pozitif bir ilişki olduğu kesintisiz iletişimdir. Bu bağlamda,
Güvenli okulun önemli gösterge- söylenebilir. Başka bir deyişle, gü- öğretmen, okul yönetimi ve diğer
lerinden biri de kendi ihtiyaçlarını venli okul iklimine sahip okullarda çalışanların kendi aralarındaki ve
karşılayamayan öğrencilerin ihti- öğrencilerin daha başarılı olabile- öğrencilerle kesintisiz ve açık bir ile-
yaçlarının karşılanmasıdır. Bu bağ- ceği söylenebilir. Akademik başarı- tişime sahip olmalıdır.
lamda güvenli okul atmosferinin yı arttırmak için okulların güvenli Empati Kültürünü
inşası için beslenme, giyim, tıbbi mekânlar hâline gelmesi gerekmek- Geliştirme
destek vb. konularda ihtiyacı olan tedir.
öğrenciler tespit edilmeli ve bu öğ- Veliler ve Toplumla İyi İyi insan olmanın en temel göster-
rencilerin ihtiyaçları okul paydaşları İlişkiler İçinde Olma gelerinden biri empati yeteneğidir.
ve idarecileri tarafından giderilme- Güvenli okulların inşası için yöne-
lidir. Başarılı okulların temel özelliklerin- tici, öğretmen, öğrenci ve çalışan-
den biri, okulun temel paydaşları ların empati kültür ve becerisine
arasında yer alan veliler ve okul sahip olmaları gerekmektedir.
Eşit Muamele çevresi ile iyi ilişkiler içinde olmak-
Okullardaki öğrenci başarısında tır. Okulun paydaşlarıyla iyi ilişkiler Güvenliği Tehdit
onlara yönelik eşit muamele önemli içinde olmak, okulların daha güve- Eden Davranışları
rol oynamaktadır. Öğrencilerin ken- nilir hâle getirilmesine önemli katkı Ödüllendirmeme ve
dilerine adil davranılmadığı ve eşit sağlayacaktır. Görmezlikten Gelmeme
muamele edilmediğini hissetmeleri Okul ortamları yapıları gereği za-
durumunda öfke ve kaygı ortaya çı- İfade Özgürlüğünü man zaman okul güvenliğini tehdit
kacaktır. Bu çerçevede, okullardaki Destekleme edebilecek problemler ve olumsuz
öğretmen, idareci ve diğer personel Öğrencilerin kendilerini rahatça davranışlarla karşı karşıya gelebilir.
tarafından öğrencilere eşit muame- ifade edebildikleri okullarda daha Okul güvenliğini tehdit edebilecek
İller&Belediyeler 18