Page 21 - Avrupa Hareketlilik Haftası
P. 21
AVRUPA HAREKETLİLİK HAFTASI
coşkuyla kutlandığına şahit olmak- cak, bisikletlilere kolaylık sağlaya-
tayız. cak ve şehirlere nefes aldıracaktır.
Bisikletlerin toplu taşıma ile birlikte
“Helsinki” isimli bisikletinizi
gündelik hayatta ulaşım aracı kullanımının artmasıyla (özellikle
olarak kullandığınızı ve işe metroya bisikletle binilebilmesi ve
belediye otobüslerinin önünde bi-
gidiş gelişlerinizde bisikleti
tercih ettiğinizi biliyoruz. siklet taşıma aparatlarının olması
Bir bisiklet sürücüsü olarak gibi uygulamalar ile) uzun mesafe-
lerin bisikletle kat edilmesine olanak
Ankara’da sizi en çok zorlayan
unsurlar nelerdir? sağlanmış olacaktır.
Bisiklet sadece sağlık, boş zaman Bu noktada sizce, farkındalığı
veya eğlence için kullanılan bir artırmaya ve daha da önemlisi
davranış değişikliğini teşvik
araç değil, gezegenimizin geleceği
açısından tüm dünyada ve AB ül- etmeye nasıl devam edebiliriz?
kelerinde kent içi ulaşım politikala- Davranış değişikliği için küçük yaşta
larının yerini almaya başlamıştır. rının önemli bir bileşeni olarak da eğitimin önemine inanıyorum. Tabii
Avrupa Komisyonu bu planları fon giderek daha fazla kullanılan ulaşım ki bu eğitimlerin hayat boyu de-
desteği sunarak yaygınlaştırmaya aracı. Öncelikle bisikletin bir ulaşım vam edebilmesi için şehirlerimizin
çalışmaktadır. aracı ve bisikletlinin de sürücü ola- fiziksel altyapının da yeterli olması
Ülkemizdeki bu çalışmalar 2015 yı- rak kabul edilmesi önemli. gerekiyor. Şehircilik kültürümüzün
lında başlamış, 2019 yılında Ulaştır- Ankara’da bisiklet kullanırken yolu bisikleti de dikkate alması gerekiyor.
ma ve Altyapı Bakanlığı tarafından, paylaştığımız şoförlerin davranışla- Bisiklet yalnızca bir eğlence aracı
AB fonları ile desteklenmek üzere rı ve bisiklet farkındalığının eksik- veya spor aracı değil, aynı zamanda
bir teklif çağrısına çıkılmıştır. Bu liği en çok zorlandığımız konuların trafikte bir ulaşım aracıdır. Bisikletli
çağrı ile AB üyesi ülkelerde hazırla- başında geliyor. Trafikte bir sürücü de tıpkı diğer araç kullanıcıları gibi
nan Sürdürülebilir Kent İçi Hareket- olan bisikletlinin de hakkının oldu- kurallar çerçevesinde ulaşım sağla-
lilik Planlarının desteklenmesi he- ğunun idrak edilmesi çok önemli. yan bir sürücüdür.
deflenmiştir. Kentlerimiz tarafından Sadece Ankara değil tüm şehirle- Her şeyden önce bu konuda top-
hazırlanacak Sürdürülebilir Kent İçi rimizde birbiriyle bağlantılı bisiklet lumsal bilincin yükseltilmesi için
Hareketlilik Planları ile kent içi ha- yollarının bir an evvel hayata ge- çalışmaların artarak devam etme-
reketlilik daha az karbon salan çev- çirilmesi bisiklet kullanımını artıra- si çok önemli. Avrupa Hareketlilik
reci yöntemler ile yaygınlaştırılma-
ya çalışılacaktır. IPA 3 döneminde
de belediyelerimizin faydalanıcısı
olduğu kentsel hareketlilik projeleri-
nin sayısı artmaktadır.
AB’ye uyum sürecimizde gerçek-
leştirilen projeler yerel yönetimle-
rimizdeki farkındalığı artırmakta,
iyi örneklerin çoğalmasına vesile
olmakta, bu kapsamda belediyele-
rimizin Avrupa Hareketlilik Hafta-
sı’na katılımlarının ilgiyle artmasına
katkıda bulunmaktadır.
Bunların yanı sıra, Türkiye Beledi-
yeler Birliğinin yoğun çalışmaları,
yıl boyunca gerçekleştirdikleri tanı-
tım çalışmaları ve yoğun destekle-
riyle Avrupa Hareketlilik Haftası’nın
ülkemizde her geçen yıl daha da
İller&Belediyeler 19