Page 10 - TBB
P. 10

uzman       gözüyle                                                                   Fethi  AYTAÇ

                                                                                            Emekli Vali
       istenilmiştir.                dikkate  alındığı  taktirde  uygulanması  arasındaki  haksız  farkın  memur  aleyhine
       Sayın  temsilci  genel  çizgileri  içinde,  fevkalade zor  esaslardır.  Kaldı ki işin  Devlet  yarattığı  olumsuz  sonuçlarda  giderilmesi
     aktardığımız  karar ve  genelgeyi tekrarlamış;   Personel  Başkanlığınca  üstlenilir  olması  gereken  ve  sistemi ters  etkileyen
     İçişleri  Bakanlığı  Mahalli  İdareler  Daire  belediyeler  açısından  "sevindirici"  fakat  faktörlerden  biri olarak  değeriendirilmiştir.
     Başkanı  (Tülay  PUSATLIOĞLU)  yöneltilen  sonuç  itibariyle  kaygı  vericidir.
     bazı  sorular  üzerine,  çalışmalara  İçişleri  Bununla  beraber, iyimser bir  yaklaşımla  5-  İlgili  birimlerin  bürokratiarı,  belediye
     Bakanlığının  katkısı  hakkında  bilgi  vermiş:  denebilir ki bu  yuvarlak masa  toplantısında  başkanlarımızın  samimi  görüş  ve
       Büyükçekmece  Belediye Başkanı  (Hasan  ortaya  konulan  görüş, temenni  ve  öneriler  katilımlarından  esinlendiklerini  belirterek,
     AKGÛN), Kırşehir  Belediye Başkanı  (Metin  şöyle  özetlenebilir  ;  belediyelerimizin  hizmet  ve
                                                                      teşkilaüanmalarının  norm kadro  çalışmaları
     ÇOBANOĞLU), Nevşehir  Belediye  Başkanı
     (Yalçın  DEMİR) ve Ürgüp  Belediye  Başkanı  1- Belediye Başkanlarımız,  norm  kadro  doğrultusunda  geliştirilmesi  hususunda
     (Bekir  ÖDEMİŞ)  belediyelerin  personel  çalışmalarının,  belediyelerimizin  bir yandan   yardımcı  olma  kararında  olduklarını
     istihdamında  hatalı  davrandıklarını,  bu  görev  ve  hizmetleriyle, bir yandan  da  mali  belirtmişler;
     tutumun  iyi niyetli  ve  israftan  kaçan,  kaynak  ve  imkanlarıyla  baglantisına  Kimi  konuşmacılar,  norm  kadro
                                      değinecek  belediyelerimizin  içinde  çalışması  yapılması  mecburiyetini  getiren
     popülist  politika  uygulamayan  belediye
     başkanlarımızı  güç  duruma  düşürdüğünü  bulunduğu  gelir-kaynak  sıkıntısını  ve  Bakanlar  Kurulu  Kararının  l i n c i
                                      merkezi idare kuruluşları  ile görev  karışımı  maddesinde  yer  alan  ve  norm  kadro
     fakat  asıl  sıkıntının  merkezi  idare
     bürokratlarının  ve  siyasi  iktidarların  kargaşasını  dile  getirmişler  ; özellikle   çalışmaları  tamamlanmadıkça  kurumların
                                      Mahalli  İdareleri  ilgilendiren,  çeşitii  kadro  isteklerinin  karşılanmayacağı
     belediyelere  mali  kaynak sağlama  da
     gösterdikleri  isteksizlikten  ve  nüfusça  çok  kanunlarda  yapılması  söz  konusu  hakkındaki  h ü k m ü n  "askıya  alınmasını"
     küçük  yerleşim  yerlerinde  ilçe  ve  değişikliklerle  ilgili  ya.sa  tasarısının  dilemişlerdir.
     belediyeler  kurulması  gibi  çok  yanlık  komisyonlarda görüşülüp  Meclis  Genel  6-  Devlet  Personel  Dairesi  Başkanlığı
     kararlardan  kaynaklandığını  açıklıkla  dile  Kuruluna  intikal  ettirilmemiş  olmasından
                                      yakınmışlardır.                 temsilcileri  Adapazarı  ve  Eskişehir
     getirmişler;
                                       Bu  arada bazı konuşmacılar  norm  kadro  Büyükşehir  Belediyelerinin  norm  kadro
       Devlet Planlama  teşkilatı  temsilcisi                         çalışmalarını  tamamladıklarını  bildirerek,
     (Nazik  IŞIK)  belediyelerde  siyasi  amaçlı  çalışmalarının  anılan  tasarının  diğer  büyük  şehirlerin  de  benzer  çalışma
     kadro ihdas ve  personel istihdamı  üzerinde  kanunlaşması  ertesine  bırakılmasının
                                      uygun olabileceği görüşünü  ileri  sürmüşler;  yapabileceklerini;
     ve  belediyelerden diğer kamu  kuruluşlarına                      Sayıca  ve  nitelikçe  yeterli  elemana sahip
     personel akışının  durdurulması  nedenleri  bazı  konuşmacılar  ise  tasarının
                                      kanunlaşma.sının  öncelikli  bir arzu  olmakla  oldukları  düşünülebilecek  il merkezleri
     üzerinde  durmuş;                                                belediyeleri  ile büyük  şehirlerin  ilçe  veya
       Çok  sayıda  belediye  temsilcilerimiz  beraber  norm  kadro  çalışmalarına  devam
                                      edilmesinin uygun  olacağını  belirtmişlerdir.  alt  kademe  belediyelerinin  de  kendi
     (Başkan  yardımcıları  ve  Personel  Dairesi                     çalışmalarını  kendilerinin  yapabileceklerini
     yetkilileri)  istenilen  çalışmanın  daha  uzun  2- Toplanti  da  belediye  kadrolarında  ancak  başkan  olarak  bu  çalışmalara
     zamana  ve  özellikle  de  paraya  ihtiyaç  çalışanların  genel  idare  kamu  kurum  ve  m ü m k ü n  olduğunca  yönlendirici  katkıda
     göstereceğini  vurgulamışlar;    kuruluş  kadrolarına  naklen  atanmalarına  bulunabileceklerini;
       Eskişehir  Büyükşehir  Belediyesinin  imkan  tanımayan  sınırlayıcı  kayıtlar
     kendi  imkanları;  Adapazarı  Büyükşehir  gündeme  gelmiş  belediye  başkanlarımız,  Diğer  belediyelerin  klavuz  yayınlardan
     Belediyesinin Sakarya Üniversitesi  katkıları  merkezi  idare bürokratiarının  belediye  yararlanarak  yapabildikleri  ölçüde  kendi
     ile tamamladıkları  çalışmaların  diğer  büyük  yönetimlerinin  büyük  kesimini  popülist  durumlarına  uygun  çalışmalar  yapmaları
     şehir  belediyelerine  de  örneklik  politika  güden  ve  bu  nedenle  de  aşırı  gerektiğini,  bu  çalışmalarda  mali  külfetin
     edebilecekleri  belirtilmiş;     memur- işçi istihdamlarında  bulunduklarını  söz  konusu  olmayacağını,  2003  yılı  başı
       Maliye  Bakanlığı  temsilcisi  (Bünyamin  peşin  hüküm  olarak  gören  görüşlerinde  olarak  belirtilen  sürenin  uzayabileceğini,
     ÖZGÜR)  sayıları  çok  fazla  olan  bir  nebze gerçek  payı  olmakla  beraber,  bu  belediyeler  açısından  işin  ancak
                                                                                   üstlenileceğini,
                                                                      Başkanlıklarınca
     belediyelerden  beklenilen  çalışmaların  bunun  her  belediyeye  yaygınlaştirilmaması
     kolay olmayacağını  ancak bunların  yerleşik  gerektiğini;  aslında  asıl  siyasi  amaç  kendilerinde  istenebilecek  bilgi  ve
     ve  göçebe yahut  mevsimlik nüfus,  arazinin  istihdamın  Bakanlıklarda  ve  bağlı  belgelerin  zamanında  Başkanlıklarına
     coğrafi  yapısı, ekonomik  potansiyel,  gayrı  kuruluşlarda  olduğunu,  bununla  beraber  gönderilmesini,  vurgulamışlardır.
     safı  malili hasıla  payı... gibi kriterlere  bağlı  belediye seçilmiş  yöneticilerinin  de  aynı  7- Devlet Personel  Dairesi  Başkanlığının
     olarak  gruplandırılarak  veya   konuda  mümkün  olduğunca  popülist  bu  hizmetin  yürütülmesinde  üst
     sınıflandırılarak  işleme  tabi  tutum  ve  tasarruflardan  kaçınmaları  koordinatör  olması,  fiili  çalışmada  İçişleri
     tutulabileceklerini  ifade  etmiş;  görüşüne  katıldıklarını  belirtmişlerdir.  Bakanlığının  katkısının  arttirilması;  İl
       Katılımcılar  zaman  zaman  birbirlerinin                      Mahalli  İdare  Müdürlükleri  gibi  birimlerin
     görüşlerine  katkıda  bulunmuşlar;  3- Toplantiya  katilanlar, 2000  nüfusun  devreye sokularak personel imkanları  sınırlı
       Toplantı  karşılıklı  etkileşimle  yararlı  bir  bir  yerleşim  yerinde  belediye  kurulması  belediyelere yardımcı  olunması;  Mahalli
     ortam  içinde  sona  ermiştir.   için yeterii  olmamasını,  az  nüfuslu  yerierde  İdareler  Genel  Müdürlüğünde  yapılmakta
                                      kurulan  belediyelerin  aslında  hem  yeterii
       Temenni ve  Öneriler           hizmet göremediklerini,  hem  de  kamu  olan  kadro  unvanlarının  ayıklanıp  sayıca
                                      parasının  amaç  dışı  harcanmasına  neden  azaltilması  çalışmalarına  hız  verilmesi
       Bakanlar  Kurulu  Kararı  ve  özellikle  olduğundan  bu  nüfus  kıstasının  mutiaka  öngörülen  sistemin  donuk  bir  tespiti  Ol
     genelgenin incelenmesinde görüldüğü  gibi  değiştirilmesinde  görüş  birliğinde  hedeflemeyip  gelişecek  şartlara  göre  c
     aslında  niyet  ve  amaç  iyi lakin  getirilen                   yenilenebilir  ve  değişebilir  nitelikte  olması,  (D  g
                                      olmuşlardır.
     çözüm  ve  çalışma  esasları  çok  teorik,  çok                  m ü m k ü n  olan  belediyelerde  bilgisayar  ^
     akademiktir. Yani  belediyelerimizin yapıları,   4-  Memur  maaşları  ile  toplu  sözleşme  ortamında  otomasyona  gidilmesi....  %
      mali  durumları,  personel  sayı  ve  nitelikleri  sisteminden  yararlanan  işçi  ücretieri  temenni  ve  tavsiye  edilmiştir.  9
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15