Page 9 - TBB
P. 9

V  uzman          gDzüy_e                                                             M. Cemal  İŞLEYİCİ
                                                      Harita ve Kadastro Mühendisi  Türl< Belediyeler  Birliği Danışma  Kurulu Üyesi
        ölçüye getirilmeli. Yerel yönetim  yetkisi ön   kamu parsellerinden  DOP alınmamalı  veya  Bu  maddede yapıya  başlamanın  ne
        planda tutulmalı  ancak  kamu  yatırımlarını  DOP  olmayanlarda  bedele  dönüştürme  olduğunun  (toprak kazısına başlama  ile mi,
        aksatmayacak  tedbirler  getirilmelidir.  olarak değiştirilmemesinde  yarar  vardır.  yoksa  temel inşaatına  başlamak  ile mi?)
          2.2.2- (1. paragraf)             2.6.4- (e bendi) Eski yasada olan, "Bedele   belirtilmesinde yarar  vardır.
          Gecekondu  kanunu  uygulaması  3414  Dönüşüm"  bu düzenlemede  (taslakta)  2.10-  (25. Madde: Yapı  Kullanma İzni)
        sayılı  yasa ile belediyelere  verildiğinden  dikkate  alınmamış.  Yapı kullanma izni almış ve iskan edilmiş
        buradan  çıkarılmalıdır.           Uygun  bir yere  monte  edilmelidir.  olduğu  halde,  hâlâ  arsa vasfında  olan pek
          2.2.3- 3 ve 4. Paragraflar  yer  Çünkü  3194  sayılı yasanın  16 yıllık   çok  parsel  bulunmaktadır.  Bu nedenle  de
        değiştirmelidir.                 uygulamasında  bedele dönüşümün çok   devletin önemli  ölçüde  vergi  kaybı
                                         büyük  yararları  görülmüştür.
          2.3- (10. Madde: İmar  Programlan)  2.6.5- (e bendi) Birinci  fıkrasında  geçen  olmaktadır.
          .5 yıllık  imar programlarının  yapımı ile                       Birinci fıkranın  sonuna,  "tespiti gerekir"
                                                         kaldırılmalıdır.
        ilgili  belediye meclis toplantılarına,  yatırımcı  "Yakınmda"  sözcüğü ifadesi çok geniş   ibaresinden  önce  "cins  değişikliği
                                                yakınında
                                           Çünkü
        kamu kuruluş yetkililerinin katılımı  genelde  anlamdadır.  Her uygulayıcı  için  farklı  yapıldığının"  ifadesinin getirilmesi halinde
        sağlanamamaktadır.  Sağlansa  da imar   algılanabilir.            bu  sakınca  ortadan  kalkar.
        planlarında  kamuya ayrılanlarının program   3194  sayılı yasada bulunmayıp,  Arsa ve   2.11-  (30. Madde; Ruhsat  ve  Ruhsat
        döneminde  kamulaştırılması      Arazi Düzenlemesi  (18. madde;  uygulaması)  Eklerine Aykırı  Yapılar)
        sağlanamamaktadır.  Bu nedenle  kamuya  Yönetmeliğinde  bulunan  "Yakınmda"  3. fıkranın  başındaki  "tebligat
        ayrılan  parsellerin uygulama  alanındaki  sözcüğünden  dolayı  iptal edilmemesi   tarihinden" ifadesi yerine, "yapı durdurma
        Hazineye ait parsellerinden  oluşturulması  gereken  bir çok parselasyon  planı,  iptal  (tatil) tutanağının  yapı yerine
        sağlanmalıdır.  Böylece  kamulaştırmaya  davaları  nedeniyle  İdare Mahkemeleri   asılmasından"  ifadesinin getirilmesi daha
        gerek  kalmadan, kamuya ayrılan  alanlar  tarafından  re'sen atanan  ancak  doğru olur.
        elde  edilmiş olur.
                                         uygulamadan  uzak  olan (hayatında  hiç 18.   Çünkü 2. fıkrada  tebligata gerek  olmadığı
          2.4- (12. Madde; İmar Planlarında  Umumi  madde  uygulaması  yapmamış,  dağıtım  ifade edilmektedir.
        Hizmetlere  Ayrılan  Yerler)     zorluklarını  ve inceliklerini  bilmeyen)  Ayrıca  'c'  bendinin 6. Fıkrasının  ikinci
          Bu  maddede daha önce  Anayasa  bilirkişiler  tarafından  , "Yakınında"  yer  cümlesinin  başındaki  "para  cezalarının"
        Mahkemesi tarafından  iptal edilen   verilmedi gerekçesi  ile iptal  edilmiştir.  ifadesi yerine, "Yıkım masrafı  ve fazlasının"
        3194/13'ün  1 ve 3. Fıkralarındaki  ifadeler  Bu bentteki "Yakmında"  sözcüğü  ifadesinin  konulmasında  yarar var. Bu
        tekrarlanmaktadır.               kaldırılarak,  hisseli parsellerin  müstakil  cezalara  ilişkin 32. maddenin son  fıkrasında
          Mahkemenin  belirlediği  sakıncaları  hale getirilmesi amacıyla, "hisseli   hüküm  var.
        giderici  hususlara  yer  verilmelidir.  parsellerde,  hissedarlarca  zeminde  2.12-  (32. Madde;  Cezalar)
                                         yapılmış bölüşüm  (paylaşım)" ifadesinin
          2.5-  1. ve 2.fıkra  aynı  hususları  getirilmesi daha anlamlı ve yararlı  olacaktır.  2. fıkrada,  "hisse karşılığı belirli bir yer
        içerdiğinden  birleştirilerek yeniden yazılmalı   2.6.6-  14. maddeye  bir  " f bendi ilave   satan ve alana"  ifadesi ile herhalde  parseli
        veya  1. fıkra  kaldırılmalıdır.                                  hisselere  bölecek  alım  satım  düşünülmüş
                                         edilerek, "Kamu Ortaklık  Payı" tarif  ve  olmalıdır.
          2.6-  (Madde  14; Arsa ve Arazı  Düzenleme  uygulaması  yazılmalıdır.  Hissenin aynen devrinde yasal bir sakınca
        İşlemleri)                         3194  sayılı yasada "Kamu Ortaklık   bulunmadığı  halde, bu ifadeyle bunların  da
          2.6.1- 'a'  bendinde  düzenlenen  ve  Payı"ndan  bahsedilmediği  halde, uygulama   cezalandırılması  gerekir.
        2981/3290  sayılı yasanın  ek birinci   yönetmeliğinde  bu  ifade  getirilmiştir.  Sakıncayı  giderir açıklık  getirilmeli.
        maddesindeki  hususları  içeren, "Hisseli   Aynı hataya düşülmemesi  için, bu ifadenin   8. fıkrada, "ceza soruşturma  ve kovuşturma
        arazilerin müstakil  hale  getirilmesi"  yasaya montesinde  yarar  vardır.  sonunda  hakkında  kamu  davası
        keyfiyeti,  imar uygulamalarındaki  önemli  2.7- (17. Madde; Haritalar ve  Planların  açılanların, yargılama  sonuna  kadar
        bir  tartışmayı  ve sıkıntıyı  giderecektir.  Yapımı,  Uygulama ve Denetimi)   görevden  uzaklaştırılmaları"
        Ancak özellikle  Kadastro  Genel   'a'  bendi 2. fıkrasındaki "isteyebilir"   öngörülmektedir.
        Müdüriüğünün,  "Belediyelerin taksim   sözcüğü  "ister" şeklinde  değişürilmelidir.  Bu husus ileride çok büyük  sakıncalar
        yetkisi yoktur, ancak zeminde nzai olarak   Aksi taktirde bir kamu görevi  yapan  doğurur.  Hatta çalışacak  personel  bile
        yapılmış bölüşümü  dikkate alarak  işlem  mühendis  ve mimar odalarının  kendi  bulunmayacak  duruma  düşülebilir.
        yapabilirler"  savını  da dikkate  alarak,  yasalarında yer alan denetim yetkisi, ihtiyari   Bu  paragraf  kaldırılmalı  veya  her
        maddenin  uygulanmasında  doğabilecek  şekle  sokulmuş olur.      yargılananın  görevden  uzaklaşürilması
        ihtilaflar  giderilmelidir.        Bu husus farklı  uygulamalara  neden  önlenmelidir.
          2.6.2- Düzenleme  Ortaklık  Payı (DOP)   olacak, eşitlik  ilkesi  bozulacaktır.
        oranı  şu anda, sağlık  ocağı  ve  ilköğretim                      2.13-  (33. Madde; Belediyelerde
        alanları dahil değilken yüzde 35 yetmiyordu.   2.8- (19. Madde; Yapı  Ruhsatı)  Görevlendirilecek  Elemanlar)
          Bu  alanlar  da dahil  edildiği  ve 2 Eylül   1. fıkrada, "İmar ve Parselasyon  planlarının  Sayılan  teknik elemanların  istihdamında,
        yönetmelik  değişikliği  ile yeşil  alan  kişi  itiraza konu alanlarında  yapı  ruhsatı  mahalli idarelere yetki  tanınmalıdır.  Aksi
        başına  7 metrekareden  10  metrekareye  düzenlenemez"  ifadesi, kentlerdeki   taktirde şu anda yaşanan karmaşa ve eleman
                                                                                devam eder.
                                                                          sıkıntısı
        çıkartıldığına  göre, yüzde  40'lık  pay  kafi  yapılaşmayı  durduracaktır.  Yapılaşma
        gelmeyecek ve zaten ekonomik sıkıntı  içinde  istemeyen  veya bundan  çıkar  uman  kötü  3-Sonuç
        olan  belediyelere, plan ve uygulama   niyetli kişiler,  gerek  imar planı  ve gerekse
        sonucunda  bir de kamulaştırma  yükü  parselasyon  planlarına  yersiz itirazlar   3194  sayılı  İmar  Yasasının
        gelecektir.                      yapmak suretiyle bu emeline nail  olacaktır.  uygulanmasından  doğan  bir çok sakıncayı
          'Düzenleme  Ortaklık  Payı'nm yüzde  45  Bu cümlenin  tümüyle  kaldırılması yararii   ortadan  kaldırır  bir şekilde  hazırianmış
        veya yüzde  50'ye  çıkarUlması uygun   olacaktır.                 olan bu taslak, yukarda açıklanan  hususlar
        olacaktır.                         2.9-  (24. Madde; Ruhsat  Süresi)  da dikkate alınarak  revize edildiği taktirde,
          2.6.3- (b bendi) Kamu alanlarının   Yapıya  başlama  süresinin  ne  zaman  uygulamada daha başarılı olunacağı, sağlıklı
        tamamından  DOP alınmaması,  diğer  başlayacağı,  zaman  zaman  uygulamada  ve  ve yaşanılır  kentlerin oluşmasına  görüş  ve
        parsellerden  alınacak  DOP'u yükseltecektir.   hatta  yargı  organlarında  farklı yorumlara   kanaatındayız.
        Bu husus dikkate alınarak  belirli alanlardaki   neden  olmuştur.
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14