Page 7 - TBB
P. 7

MAKALE

              ele  alman  konulardan  en  önemlisi  kaynak-  dilerinden  sonra  gelen  bakan  veya  diğer
              larm  tasarruflu  kullanımıdır.  İnsan,  para,  yetkililer  onları  görevden  alacaklardır.
              malzeme,  yer ve zaman  unsurlarının  en  us­  Böylece  yönetimde  istikrai'sızlık  ve  politi-
              sal biçimde  değerlendirilmesi  temel  ilkedir.  zasyon  devam  edecektir.  Çalışanlar  belirli
              Az insan, az para,  az malzeme,  az yer ve za­  makam veya görevlere  gelmek için  şu veya
              man  kullanılarak  en  çok  ürün  elde  etmek  bu  eğilimden  yana  tavır  koyarak o  görevle­
              söz konusudur. Gelişmenin  en önemli  anah­  re  gelmek  isteyeceklerdir.  Çalışanlaıun  ah­
              tarı  bu  ilkelere  uygun  bir  yönetim  biçimi  lâk anlayışları  değişecektir,  yine uygulama­
              gerçekleştirmektir.  Ekonomik  krizlerin  en  lar göstermiştir  ki, bu kişiler geçici olarak o
              önemli  nedeni  yönetimdeki  başarısızlıktır.  eğilimleri  benimsemişlerdir.  Samimi değil­
              Başarısızlığın  en  önemli  nedeni,  personel  lerdir.  Vefalı  da olmayabilirler. Çıkarları  so­
              seçiminde  kayırmacılığın  egemen  olması,  na erdiğinde bir başka eğilimin  mensubu  da
              nesnel  kuralların  uygulanmayarak,  hatır  ve  olabilirler.
              gönüle  göre  atamaların  yapılmasıdır.
                                                               Ülke  kalkınması,  huzur  ve  güvenli­
                    Kamu   yönetiminde  istikrar  önemli­  ğin,  sosyal  barışın  sağlanmasında  kuşkusuz
              dir.  Siyasal  istikrarsızlık,  siyasal  krizler  ka­  tüm  bireylerin  önemi  ve rolü  vardır. Ancak
              mu  yönetiminde  istikrar  sağlanarak  daha  yöneticilerin  konumu,  durumu,  nitelikleri
              kolay  atlatılabilir.  Hükümet  değişikliklerin­  ayrı  bir önem  taşımaktadır.  En  yüksek  dü­
              den ülke zarar görmez  veya en az zararla bu   zeyden en alt kademeye  kadai-, tüm makam­
              krizleri atlatabilir.                      larda  bulunanlar,  görevsel  ve  kişisel  hare­
                                                         ketleri  ile örnek  olmalıdırUu-.
                    İstikrarlı  kamu  yönetiminde,  çeşitli
              kuruluşların  başında  bulunanlar  yıllarını     Yöneticiler, dürüst,  ahlâklı olmak zo­
              harcayarak,  tecrübe,  deneyim  kazanarak  o  rundadırlar.  Temiz toplum idealine  yöneti­
              mevkilere  gelirler. Değişiklikler  birçok  ak­  cilerden  başlayarak  erişilebilir.  Yöneticiler
               saklık  ve  hizmetlerde  gecikmelere  neden  adil,  insancıl  olmalıdır.  Onların  bu kuralla­
              olur. Ayrıca  bu değişiklikler  devletin maddi   ra  uymamaları  tüm toplumsal değerleri  ze­
              kayıplarına  da neden  olur.               deler  onların  dürüstlük  ve ahlâk  kurallarına
                                                         aykırı hareketleri, emrinde, çevresinde  çalı­

                    Türkiye'de  son  yıllarda  hükümet  de­  şanları olumsuz etkiler. Onlann bu kural dı­
               ğişiklikleri  nedeniyle  birçok  üst  yönetim  şı  davranışları  normal,  örnek  bir  davranış
               makamlarında  sık  sık  değişiklikler  olmuş­  olarak görülmeye  başlanabilir.
               tur.  Görevden  alınanlar  danışman  adı altın­
               da  sandalyasız,  masasız  ve işsizlerdir.  Böy­  Yönetici  alturist  (diğerkâm)  olmalı­
               le  bir uygulama  demokratik hiç bir  ülkede  dır.  Herkesi  düşünmeli,  kendisini toplum­
               yoktur.  Bunun devlete,  millete ayrı  bir ma-  dan  soyutlamamalıdır.
               liyetide  vardır.
                                                               II.  TEMİZ  TOPLUM    İDEALİNİN
                    Çeşitli  görevlere  yapılan  atamalarda    GERÇEKLEŞMESİNDE           K A M U
               atamaya  yetkili  makamlar,  kendilerinin  si­  YÖNETİCİLERİNİN       ÖNEMİ    VE
               yasal  yandaşı  veya  yakını  olanları  değil,  o  ROLÜ
               makamlara  kendilerinden sonra  gelenlerin­
               de  birlikte  çalışabilecekleri  personeli  seç­  Temiz  toplum lâf  üretmek,  edebiyat
               meli  ve  atamalıdırlar.  Eğer  kendi  yandaşla­  yapmakla  gerçekleştirilemez.  Temiz  top­
               rını  seçerler  ve hizmete yatkınlık  ve  yetene­  lum  özellikle  tepe noktalarda  bulunanların
               ği  ön planda  tutmaz  ise,  doğal  olarak, ken­  örnek  kişi  olmalarını gerektirir.

               İLLER   V E BELEDİYELER                6                    OCAK-ŞUBAT       1998
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12