Page 7 - İller ve Belediyeler Dergisi
P. 7

MAKALE


                Bir  kurum  ki  başta  devlet  kurumu     Bu  ilk  başta parlementoyu işlevsel  hale
             denetlenemez  hale  gelmişse,  demokratik  getirecektir.
             mekanizmalar   gelişmemişse,  halk  olanı
             biteni  göremiyecek  kadar  sistemin  dışına  Büyüyen  genç  ve  dinamik  Türkiye'yi  bu
             itilmişse,  siyasetçi  çok  temiz  de  olsa  devlet  modeliyle  işletmek  için  muzice adam
             kirlilik  önlenemiyecektir.  Halkın  devletin  yada mucize reçete  arayışları  da  geçersizdir.
             içini görüp  denetleyebileceği  en  etkin  kanal­  Toplumun  her  kaynağı  ve  her  alanda biriki­
             lar  iktidar  ve  muhalefet   partileridir.  mi  vardır.
             Partilerde  henüz   demokratik    ilkeler
             gelişemediği  ve  lidere bağlı  modeller yüzün­  Önemli  olan  engelleyici  devlet  yapısını
             den,  parlamentonun  dahi  işlevini  önemli  işleyen  bir  sisteme  kavuşturmak  için
             ölçüde  yitirdiğini gözlemek  zor  değildir.  gerekli  yapısal  reformları  hemen
                                                        tartışmaya  başlamaktır.
                Bundan  şu  sonucu çıkarmak  mümkündür.
             Devletin  hantal  yapısı,  kamu  yetkilerinin  En  başta  adalet  reformu  yer  almalıdır.
             gereğinden  fazlasının  merkezde  toplanması  Gerek  siyasette,  gerekse  devlet  anlayışında
             nedeniyle  denetim  zorlukları  idarenin  ağır  tam  demokratik  ilkeleri  benimsemeden
             işleyip  halkın  dinamiğini  kavrayamaması,  sorunları  çözmek  mümkün  değildir.
             kuralları  ve  politikasının  çağın  gerçeklerine
             uymaması   ve  düzenlemelerin  gecikmesi     Demokratik   kurumlaşma  halkın  dene­
             çarkı  yavaşlatmıştır.  İşlemeyen  ve  denetlen­  timini  sağladığı  gibi  halkın  tüm  birikimi
             meyen   her  kurum  gibi  çöküşle  birlikte  ve  potansiyelini  de  idareye  katmanın  en
             kirlilikte  artmıştır.                     geçerli  yoludur  Aksi  halde  her  kurum
                                                        başındaki   kişilerin  potansiyeli   ile
                Legal  yoldan  sonuç  almak  zorlaştıkça,  sınırlanmış  olur.  Devlette  sadece  lider
             hukuk  dışı  arayışlar  artmıştır.  İşte  bu  nokta­  konumundaki  siyasetçilerin  anlayışı  ile
             da  temiz  siyaset  istenmesinin  haklılığı,  par­  sınırlı  kalır.
             tilere  ve  liderlere düşen  sorumluluğun  sezil­
             miş  olmasındandır.                           Sonuçta  doğal  olarak  siyasetçilere  ve i ­
                                                                                             l
                                                        derlere  büyük  görevler  düşmektedir.  Hatta
                Bu noktada liderler diğer partiyi suçla­  partiler  ve  medya lider  konumundaki  kişileri
             ma  alışkanlığı  ve  kolaylığı  yerine sistemin   doğru  model  ve  yapısal değişiklik  için  zorla­
             en   büyük   arızasını  oluşturan  lidere  malıdır.  Kendisine  güvenen  ve  kirliliğe
             bağımlı  parti  değil, halka açık  ve  denetle­  bulaşmamış  siyasetçiler  doğru  yapılanma
             nen,   parti  içi  demokratik  mekaniz­    için  adım  atmalıdır.  Aksi  halde  kirliliğin
             malarını  geliştiren  halkı  kucaklayan parti   baş  sorumluları  olarak  anılırlar  ve  suçla­
             olması  için  gerekli  reformlara  zaman   malar  ve  savunmalarla  tarih  yazmaya
             yitirilmeden  başlamalıdır.                devam ederiz.





















               İLLER  VE  BELEDİYELERİ                 562                      KASIM    1996
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12