Page 5 - İller ve Belediyeler Dergisi
P. 5

örgün   eğitim  kurumlarında     belediyecilik   leri  için  yöneticiler  burada  gerçekçi  davran­
    eğitimi yapılmasına   ilişkin olarak  yöneticilerin  mışlardır.  Çeşitli  kuruluşların  sundukları  iz­
    belirttiği  görüşler  belirgindir.  Yöneticiler,  iki  lenceler  arasında  eşgüdüm,  işbölümü    ve  iş­
    yıllık bir geçmişi  olan  Mahalli  İdareler  Meslek  birliği  sağlamak   gerekmekle     birlikte,  d a h a
    Liselerini  (sonradan   yabancı   dilde  öğretim     köklü  çözümler   getirilinceye  değin  herbirinin
    yapan   Mahalli  İdareler  Anadolu  Meslek  Lise-    etkinliklerini  sürdürmesinde    yarar   bulundu­
    sr'ne  dönüştürüldüler)    çok   olumlu   karşıla­   ğu  açıktır.
    maktadırlar.                                  •         Hizmetiçi Eğitim     İzlencelerinin

        Eğitimden Beklenen Yarar                            Kapsamı
        Yöneticiler,  çalışanların  verimini  büyük öl­     Hem    seçilmiş   ve   atanmış    yöneticilere,
     çüde  arttıracağı,  çağdaş  belediyeciliğin  yay­   hem   de belediye   çalışanlarına  sunulacak   hiz­
     gınlaşmasına   katkıda  bulunacağı, belediyeci­     metiçi  eğitim  izlencelerinde   ele alınacak ko­
     liğin  ayrı  bir uzmanlık  ve eğitim  alanı  olduğu  nulara  ilişkin  bulgularımız  verilecek  eğitimin
     gerekçesiyle   belediyecilik  eğitimine  gerekli­   kapsamı    konusunda     kimi  ipuçları  vermekte­
     lik olduğunu  belirtmişlerdir.                      dir.  Yöneticilere  göre   izlencelerde    öncelik
                                                         verilmesi  gereken    konuların  başında   imar  ve
        Eğitimin Düzeyi                                  çevreyle    ilgili  sorunlar  gelmektedir.   S o n r a
                                                          yönetimle   ilgili  konular  belirtilmektedir.  Çalı­
        Belediye   yöneticileri,  belediyecilik  eğitimi­
     nin  hangi  düzeyde   verilmesine   ilişkin  olarak  şanların  bilgisayar,  yabancı   dil  öğrenmeleri
     birinci  sırada   lise,  ikinci  sırada  önlisans,   gibi  onların  bireysel  gelişmelerine    yarayışlı
      üçüncü   sırada   lisans  düzeyinde     olmasını    konular   üçüncü   sırada   gelmektedir.    Halkla
      yeğlediklerini  belirtmişlerdir.  Bu  da em  orta   ilişkiler  dördüncü   sırada   belirtilirken,  say­
                                             h
      hem de yüksek    öğretim  düzeylerinde   beledi­    manlık  işleri,  ekonomi  ve maliye  konuları  b e ­
      yecilik  eğitimi  izlencelerine  duyulan  gereksi­  şinci sıralarda  yer  almaktadır.
      nimi ortaya  koymaktadır.
                                                             Belirtiliş  sıklığını,  öncelikler  olarak  algıla­
         İşe Sınavla Adam      Alınmasında                mak   yanıltıcı  olabilir.  Bu  nedenle,  eğitim  iz­
         Yöntem                                           lencelerinin  yöneleceği    yöneticilerin  v e  çalı­
                                                          şanların   konumlarına,     çalışma    konularına,
         Atanmış     Belediye   yöneticileri,   göreve    yetişkinlik  düzeylerine,    mesleklerine     göre
      adam    alırken  sınavı  nerede,  kimin  yapacağı    değişen   eğitim  izlence  türleri  olarak  değer­
      konusunda     iki  ayrı  eğilim  taşımaktadır.  Bir  lendirilmelidir.
      yarısı,  belediyenin  sınav  yapmasını,  oldukça
      önemli   bir bölümü   de merkezi   bir sınav  diz­      Genel Konular Yanında        Özel   Uzmanlık
      gesinin  oluşturulmasını   savunmaktadır.    Ger­       İzlenceleri
      çek  eğilimin  girişte  belediyecilik  eğitimi  gör­
      müş     olma    koşulunun     aranması     doğru­       Yöneticilerin,  çalışanların  tümüne    yönelik
      ltusunda   olduğunu    daha   önce    belirtmiştik.  olan  genel  nitelikte  olanlar  yanında,hizmetiçi
                                                                                   k
       Bu  koşul  aranmaksızın    işe alınanların  göre­   izlencelerinin her bir ümenin     gereksinmele­
      ve  alışmasının,  uyum  sağlamasının    uzun  sür­   rine  ve ilgi alanlarına  yönelik  uzmanlık  konu­
      düğünü     belirten  yöneticilerin  yanıtlanndan,    larına  göre   de  izlenceler   düzenlenmelidir.
      işe   yeni   alınanların  göreve    alışmalarının    Belediye   başkanları  ve  meclis   üyeleri  ile  üst
       büyük  ölçüde   onların  bireysel  çabalarına bı­   düzey   atanmış  yöneticiler  için  yönetsel  konu­
       rakıldığı,  belediye  içinde  yada  dışında çok  sı­  ların  ağırlıklı  olduğu  ayrı  izlenceler  düzenle­
       nırlı  ölçüde  hizmetiçi  eğitim  verildiği  anlaşıl­  nirken,  hesap,  personel,  zabıta,  imar  ve fen
       maktadır.                                            işleri,  halkla  ilişkiler  yöneticileri  için  ayrı  ayrı
                                                            uzmanlık  izlenceleri  sunulmalıdır.
          Yöneticiler,  belediye   çalışanlarının  eğiti­
       minde  en çok Türk    Belediyecilik  Derneğince         Alt  düzeydeki   yönetici  ve  görevlilerin  d e
       Konrad   Adenaur   Vakfıyla  ortaklaşa  düzenle­     yetişmeleri  için  çalıştıkları  birimin  gerektirdiği
       nen  hizmetiçi  eğitim  izlencelerini  yeğledikle­   uzmanlık   alanında  daha   uzun   süreli  izlence­
       rini  belirtmişlerdir.  İkinci  sırada,  TODAİE'nin,  ler  sunulması  gerekmektedir.
       üçüncü   sırada  İller  Bankası'nın  izlencelerine      Yerel Özerklik ve Demokrasi mi,
       değinilmektedir.   Belediyede   hizmetiçi  eğitim       Yoksa    Hizmet   mi Daha    Önemli?
       izlencesi  düzenlenmesini    isteyenlerin  düzeyi
       oldukça   düşüktür.   Bu  konuda    belediyelerin       Seçilmiş   belediye   öyneticileri,  yerel  hiz-
       olanaklarının  ne denli  sınırlı  olduğunu  bildik-  metlerin   yerine   getirilmesine   (%   36,7   ile)
                                                                                        İl I FR  ue^ElEnLVELER^
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10