Page 4 - İller ve Belediyeler Dergisi
P. 4

atanmışlarda   seçilmişlere   göre  (%  9)  daha    ğinden,  verimli  çalışmamasından,    eğitim  ye­
           yüksektir.   Buna  karşılık  serbest  çalışanların   tersizliğinden  kaynaklanan   etmenleri  üçüncü
            oranı  seçilmişlerde  (%  84)  atanmışlara  göre    sırada  bildirmişlerdir.  Bu  konuda  seçilmişler
           (%  48)  çok  yüksektir.  Bu  da  özel  kesimde  ça-  ile  atanmışların  aynı  görüşü  paylaştıklan  gö­
           lışanlann   y a d a  kendi  hesabına  çalışanların   rülüyor.
           yerel  siyasal  yaşama   daha   çok  katıldıklarına
           ilişkin  yukarıda  açıklanan  olgularla  tutarlıdır.    Belediye   çalışanlarının  nitelik  ve  nicelik
                                                                açısından  yeterli  olmalarının,  iyi  yetişmiş  ol­
              Seçilmişlerin   %  23'ü  ilkokulu,  %  10'u  orta­  malarını,  belediyenin  seçilmiş  yöneticilerinin
           okulu,  %  18'i  liseyi  yada  dengi  bir  okulu  bitir­  çabalarından  sonra  ikinci  sırada  başarı  et­
           miştir.  Geri  kalanlardan   önemli   bir  bölümü    meni  olduğunda   hem   seçilmiş,  hem  de  atan­
           de   43'ü  üniversiteyi   bitirmiştir.  Atanmışlar   mış  yöneticiler  birleşmektedirler.
           arasında   %   45'i  Üniversite  bitirmiştir.  Atan­    Çalışanların   Eğitiminde   Karşılaşılan
           mışlarda   ilkokulu  bitirmiş  olanların  oranı  se­    Güçlükler
           çilmişlere  göre  oldukça   düşüktür   (%  6  dola­
           yında).                                                 Yöneticiler,  belediye  çalışanlannın    eğiti­
                                                                minde   çeşitli  güçlüklerle  karşılaştıklarını  be­
              Seçilmişlerden     yaklaşık   beşte   ikisi  (%   lirtiyorlar.  Eğitim  izlencelerini  düzenleyecek,
           38'i),  buna  karşılık  atanmışlardan    yaklaşık    bunları  uygulayacak   ve  eğitimde   rol  alacak
                                t
           beşte  biri  (%  19'u) oprak  sahibidir.
                                                                eğitici  kadroların  azlığına  birinci  sırada  de­
              ATANMIŞ VE SEÇİLMİŞ       BELEDİYE                ğinmişlerdir.  Gerçi  birbiriyle  iç  içe  giren  et­
              YÖNETİCİLERİNİN     BELEDİYECİLİK                 menler  olmakla  birlikte,  ödenek  yetersizliğini
              EĞİTİMİNE   İLİŞKİN  GÖRÜŞLERİ                    ikinci  sırada  engel  olarak  nitelendirmektedir­
                                                                ler.  Eğitim  süresince  dördüncü  sırada  deği­
              Ö r n e ğ e  giren  336  atanmış,  339  seçilmiş  nilmiş  olması  hizmetiçi  eğitim  izlencelerinin
           belediye   yöneticisine   yönelttiğimiz  soruları­   düzenlenmesi    açısından  olumlu  bir  gösterge
           mıza  aldığımız  yanıtlardan   sağladığımız   bul­   sayılmalıdır.
           gulara  dayanarak    aşağıdaki   sonuçlara   ulaş­
           mış  bulunuyoruz:                                       Seçilmiş   Yöneticilerin  Eğitim
                                                                   Gereksinimleri
              S e ç i l m i ş  Yöneticilerin  Eğitilmesi
              G e r e ğ i                                          Seçilmiş   yöneticilerin  seçildikten   sonra
                                                                görev  başlamalan   üzerine  belediyecilik  eğiti­
              Her  iki  k ü m e d e n  belediye  yöneticilerimiz,  minden  geçirilmesine  ilişkin  sorulara  hem
           belediye  çalışanları  yanında   başkan,   meclis    seçilmiş,  hem  de  atanmış  yöneticilerden   alı­
          ve  e n c ü m e n  üyesi  gibi  yöneticilerini  de  bele­  nan  yanıtlar,  seçimle  işbaşına  gelenlerin  de
          diyecilik  k o n u s u n d a  eğitilmelerine  duyumsa-  belediyecilik  eğitimi  gereksinmelerini  de  or­
          nan   gereksinimi    vurgulamaktadırlar.     Seçil­   taya  koymaktadır.  Görev   başındaki   seçilmiş
          miş      yöneticilerin     kendilerinin     eğitim   yöneticilerin  seçimde    aday    olabilmek   için
          gereksinmelerinin     de  ayırdında   bulunmaları    aday   adaylarından   "belediyecilik  eğitimi  gör­
          eğitime  verdikleri  önemi   yansıtmaktadır.         müş   olmak"   kaydının  önkoşulmasına     büyük
                                                               çoğunlukla   olumlu  yanıt  vermeleri  ilgi  çekici­
             Eğitimin   B e l e d i y e  Çalışmalarına         dir.  Demokratik  bir  önlem  olmamakla   birlikte,
             O l u m l u  y a d a  O l u m s u z  Etkisi       seçilmişlerin  ne  denli  bir  eğitim  gereksinimi
                                                               duyumsadıklarını     göstermek    açısından    bu
             Çeşitli  sorulara  aldığımız  yanıtlar,  eğitim   çok  anlamlıdır.
          düzeyinin   belediye   çalışanlarında  ne  ölçüde
          olumlu,  ne  ölçüde   olumsuz    etkide  bulundu­       İşe  A d a m  Alınırken  Belediyecilik
          ğu  k o n u s u n d a  yöneticilerin  birbirleriyle  tutar­  Eğitimi  Önkoşulu  Aranmalı
          lı  görüş  belirttiklerini  gösteriyor.  Atanmış  be­
          lediye    yöneticileri,    çalışanlann     eğitim       Hem   seçilmiş,  hem  de  atanmış,  yöneticile­
          düzeylerinin  belediye   çalışmalarındaki   başa­    rin,  verimlilik  ve  etkinlik  açısından  hizmetiçi
          rıyı  olumlu  y ö n d e  etkilediğini  yüksek  bir   eğitim   gereksinimleri    yanında    daha    işe
          oranla  vurgulamışlardır.                            adam   alınırken  belediyecilik  eğitimi  g ö r m ü ş
                                                               olmak   kaydının  önkoşulmasından      yana   ol­
             Yöneticiler,  belediye  işlerinin  daha  nitelikli  maları  belediyecilik  eğitimi  veren  örgün  eği­
          biçimde   gerçekleştirilmesini   engelleyen    et­   tim  kurumlarına  duyulan  gereksinimin   yeğin­
         menlerin   başında   yasaları  ve  akcal  sorunları   liğini  göstermesi  açısından  yeterli  bir  ipucu
         engel   olarak   belirtmişler,  çalışanların  niteli-  olarak  değerlendirilmelidir.
         İLLER ve  BELEDİYELER                             •                                                243,
   1   2   3   4   5   6   7   8   9