Page 3 - İller ve Belediyeler Dergisi
P. 3

Devlet       Personel          Kanunu        Tasarısının           Yayınlanan


        Mali      HükümlerilKarşısmda                     Belediye         Saymanlarının


                                               Durumu


                                                                           Selâhattin  KÜRKÜTLÜ
                                                                          ödemiş  Belediye  Hesap  îgleri
                                                                                  Müdürü


         Çıkıyor,  çıkacak  derken  nihayet  Hükümet,       Böyle  olunca  personel  kanunu   malî  hü­
     Personel  Kanununun   malî  hükümlerinin  ana      kümlerinin  tasarı  halindeki  ana  hatlarını  ra­
     hatlarını  kapsayan  tasarısını  Meclise  vermiş   hatça  eleştirmek  imkânı  doğmuştur.
     bulunmaktadır.                                         Bir  çok  yönetmeliklere  ve  tüzüklere  bağ­

         Devlet  memurlîın  bu  hükümleri  radyodan     lanarak  uygulama  safhasına  geçecek  olan  bu
    ve  gazetelerden  kelime  keüme  analize  ve zihin­  tasarı  hakkında  detaylı  konuşmak  bu  gün için
     lerine  nakşederken  belediye  personeli  bu  hu­  çok  erken  sayılmakla  beraber,  ana  hatlariyle
     susu,  ikinci  plâna  bırakmış  ve  öncelikle  bu ka­  öğrenebildiğimiz  kadarı  üzerinde  bir  nebze du­
     nun  kapsamına  belediyelerin  dahil  olup  olmıya-  ralım.
     cağı,  olacak  ise  mevcut  belediye  gelirleri  ile  bu  Açıklandığına  göre.  Devlet  Memuru  ile
     külfetin  nasıl  karşılanacağı  problemine  hassa­  birlikte  Mahallî  idareler,  İktisadî  Devlet  kuru­
     siyet  göstermiş  ve  kamu  oyunun  tam  içerisin­  luşları,  Adliye  Mensupları  ve  üniversite  öğre­
     de  ve  tam  kamu  görevi  gören  belediyelerin  ve­  tim  üyelerini  de  içine  almakla  800  bin  kamu
    fakâr  personelinin  de  Devlet  Memurlarından      personelini  ve  tahminen  5  milyon  yurddaşı il-
     ayrılmadığını  görmek  sevinci  kendilerine  yet­  gUendiren  tasarıya  göre  tek  ücret  sistemi  ve
     miş  ve  artmıştır  bile.                          tek  gösterge  tablosu  esas  tutulmuş  ve  en  dü­
                                                        şük  gösterge  70,  en  yüksek  gösterke  1000  lira
         Nisbet  ne  olursa  olsun  yeni  barem eskisi­
    ne  nazaran daha  yüksek  rakkamları  kapsamak­     olmakla  beraber  kamu  idaresinde  önemli  so­
    tadır.   Belediyeler  hâlen  alt  sımn  18  lira    rumluluğu  olan  görevleri  yürütenlerin  tazmi­
     olan  işçi  yevmiyelerini  ve  mevcut  teadül  ka­  nat  adı  altında  daha  yüksek  miktarda  ücret
     nunlarına  göre  Memur   ve  Müstahdemlerine       alması  yönüne  gidilmiş  ve  böylece  yıllardan  be­
     normal  sürelerde  ücret  ödemeleri  yapamamak­    ri  devam  edegelen  önemli  bir  boşluk  doldurul­
     ta  ve  mali  sıkıntı  içerisinde  kıvıtınmakta  iken  muş  ve  adalet  sağlanmıştır.
     bu  koşullar  altında  personel  kanununun  yeni       Bilindiği  gibi  mevcut  kanunlara  göre  hâ­
     baremini  nasıl  uygulayacaktır?  îlk  akla  gelen  len  en  mühim  sorumlu  mevkilerde  bulunan  me­
    ve  MiUet  Meclisinde  müzakeresizlikten  kadük     murlar  ile,  hiç  bir  sorumluluk  taşımıj^n,  sa­
     olmuş  belediye  Gelirleri  Kanununun bir  an  ev­  dece  verilen  işleri  yapmış  olmakla  yetinen  me­
    vel  ele  alınması  keyfiyetidir.  Ve  bu  da  tahak­  murlar  arasında  bir  fark  gözetilmediğinden
     kuk  safhasına  girmiştir.  O  halde  yeni  kanuna  sorumlu  mevkilere  kimsenin  yanaşmadığı  bir
     çakışmak  belediyeler  için  de  bir  problem  ol­  gerçektir.  Belediye  muhasebecilerinin  durumla­
    maktan   çıkmış  bulunmaktadır.                     rı  bunun  çok  açık  bir  örneğidir.


                                                                                                   337
   1   2   3   4   5   6   7   8