Page 7 - İller ve Belediyeler Dergisi
P. 7

Mahalli        İdareler        Eğitim       İhtiyaçları          Araştırması


                                             Hakkmda



                                                                               Arslan  BAŞARIR
                                                                            Mah.  Id.  Gn.  Md.  Muavini

          Mahallî  idarelerimiz  için  hizmetlerin  ve­  fından  açılan  yeni  kurulmuş  olan  belediye­
      rimini  arttırıcı  bir  etken  olarak  eğitim,  gün  ler  başkanları,  muhasip,  kâtip  kursları,  semi­
      geçtikçe  önem  kazanmaktadır.  Esasen  eğitim     nerleri  ayrıca  muhtelif  bölgesel  belediye  baş­
      yalınız  mahalli  idareler  için  değil,  her  hizmet  kanları  toplantıları,  ilmi  bir  değerlendirme  ya­
      için  kaçınılmaz  bir  zorunluk  halini  almıştır.  pılmış  olmamakla  beraber,  müfettiş  raporla­
      Fakat  özellikle  gelişmekte  olan  memleketlerde  rında  ve  şahsi  temaslarda  ifade  edildiği  gibi
      millî  kalkınma  amaçlarının  gerçekleştirilme­    büyük  faydalar  sağlamış  bulunmaktadır.
      sinde  ve  halkın  kendi  ihtiyaçlarının  yöneti­
      mine  katkısında  önemli  yeri  ve  rolü  olan  ma­    Ancak,  eğitime  tahsis  edilebilecek  maddi
      hallî  idareler  yönünden  eğitim  özel  bir  durum  kaynakların  sonsuz  olmayışı  ihtiyatlı  hareket
      arzetmektedir.                                     etmeyi   gerektirmekte,    ihtiyaca  en  iyi  şe­
                                                         kilde  cevap  verecek  eğitim  programları  ile
          Her  memlekette  mahallî  idarelerin  gelişti­  verimliliğin  sağlanmasını  zorunlu   kılmak­
      rilmesi  istikametinde  çabalar  mevcuttur.  Bu    tadır.  Seçimle  gelen  karar  ve  icra  uzvun­
      çabaların  başarısı  sadece  merkezden  bazı  gö­  dan  müteferrik   müstahdeme    kadar    çeşitU
      rev  ve  yetkilerin  anayasamızdaki  ifadesiyle    kimseleri  ve  yazı  işlerinden  temizUk  işlerine
      karar  uzuvları  seçimle  gelen  mahallî  idarelere  kadar  türlü  hizmet  konularını  kapsıyan  bir
      devredilmesiyle  değil,  fakat  bu  idarelerin  ken­  eğitim  projesinin  bazı  temel  bilgilere  dayan­
      dilerinden  bekleneni  ifa  edecek  seviyeye  çıka-  ması,  projenin  gerçek  ihtiyacı  aksettirebilme-
      rılmasiyle  mümkün  olacaktır,  işte  bu  bakım­   si  için  ön  şartlardan  biridir.
      dan  varlıkları  ve  malî  yetenekleri  Anayasa'ca
     bazı  esaslara  bağlanmış  olan  mahalli  idarele­      Bunlar  ne  gibi  temel  bilgilerdir?  Burada
      rin  gelişmesinde  karar  uzvundan  icranın  en    hizmet  için  eğitim  söz  konusu  olduğu  cihetle
      ucunda  bulunan  görevliye  kadar  çeşitli  kade­  bu  türlü  eğitimin  tanımına  bir  göz  atmak  ne
      melerdeki  mahallî  idare  Personelinin  eğitimi,  gibi  bilgilere  ihtiyacımız  olduğu  hakkında  bize
     üzerinde  durulması  ve  çözümlenmesi  gereken      bir  fikir  verebilecektir.
                                                             Hizmet  içi  eğitimi:
     bir  konu  olarak  karşımıza  çıkmaktadır.
          Burada,  nerede,  kime,  nasıl  ve  hangi  çeşit   "Bir  iş  yerine  aday  veya  asil  olarak  hu­
     eğitim   uygulanması  gerekeceği   konusundan       kuken  dahil  olunduktan  sonra  görülen  eğitim­
     ziyade  eğitimin  temel  bir  sorununa  değinece­   lerdir.  Ve  üretilen  mal  veya  hizmette  emek  et­
     ğiz.  Bu  sorun  eğitim  ihtiyaçlarının  tesbiti  ko­  kenine  düşen  sayın  ürün  verici  değerini  arttır­
     nusudur.                                            maya  yönelmiş  ustalık  bilgi  ve  davranışların
          Mahallî  idareler  personehnin  eğitim  du­    kazanılmasını  hedef  tutar"  (1)  şeklinde  ta­
     rumu   nazarı  itibare  alınınca  bu  kimselere  uy­  nımlamak  mümkündür.
      gulanacak  her  nevi  eğitimin  büyük  faydalar        Bu  tanıma  ve  burada  tesbit  edilen  amaçla­
      sağlıyacağı  açıkça  anlaşılır.  Nitekim  gerek    ra  göre  hizmet  içi  eğitimi  şu  unsurları  ihtiva
      1961-1962  yıllarında  içişleri  Bakanlığı,  Amme  etmektedir.
      idaresi  Enstitüsü  ve  A.I.D.  nin  belediyeler       —  Eğitim  hizmete  girdikten  sonra  veril­
     başkâtip  ve  muhasipleri  için  müştereken  dü­    mektedir.
      zenledikleri  çeşitli  bölgesel  seminerler,  gerek­   —  Eğitim  ile  görevlinin  hizmet  verimi,
      se  iki  yıldır  Türk  Belediyecilik  Derneği  tara-  etkenliği  ve  sürati  arttır alacaktır.

                                                                                                     53
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12