Page 5 - İller ve Belediyeler Dergisi
P. 5

payları  bakımından  hem  köy  personelinin  hem   1259,  köylerle  birlikte  ise  otuzyedi  bine  baliğ
      de  köy  seviyesinde  hizmet  gören  öğretmen,     olmaktadır.  Bunlardan  birkaç  tanesi  hariç  di­
      ebe,  sağlık  memuru  gibi  saha  elemanlarmm  da  ğerleri  kendi müstakil  eğitim  ünitelerini  ve  mer­
      destekleyici  eğitime  tabi  tutulmaları  gerekmek­  kezlerini  kuracak,  eğitim  programlarını  uygu­
      tedir.                                             layacak  malî  takatten,  araç  ve  gereç,  personel
                                                         kaynaklarından   yoksundur.  Bu  bakımdan   bu­
                     E Ğ İ T İ M  A L A N I              rada  eğitim  yönünden  asıl  görev  idarî  vesayet
          Mahallî  idareler  personelinin  hangi  alanlar­  makamı  olan  merkezî  Hükümete,  özellikle  İçiş­
      da  eğitilmesi  gerektiğine  gelince  bu  idarelerde  leri  Bakanlığına  düşmektedir.
      çalışan  teknik,  idare  ve  büro  personelinin  her
      biri  için  kendi  mûtat  hizmetleri konusunda  uy­     Bu  durumu  ve  ihtiyacı  nazara  alan  İçişleri
      gulanacak  teknik  ve  meslekî  eğitim  programla­  Bakanlığında  amaç  ve  konularındaki  benzerlik
      rının  yamsıra  toplulukların  teşebbüs  gücünü    gözönünde  bulundurularak,   plânda   kurulması
      geliştirecek,  kalkınma  çabalarına  ve  mahallî   öngörülen  toplum kalkınması  enstitüsünün  ma­
      yönetime  katılmalarını  sağlıyacak  ve  gehştire-  hallî  idareler  personeli  için  gerekli eğitim  prog­
      cek  metotlar,  sevk  ve  idare,  halkla  münasebet­  ramlarını  da  gerçekleştirecek  şekilde  teşkilât­
      ler,  beşerî  münasebetler,  haberleşme  gibi  dav-  lanması  üzerinde  çalışmalar  yapılmaktadır. Mu­
      ramşların  değiştirilmesine  matuf  konuların  da  tasavver  enstitüde  bir taraftan  yüksek  kademe
      eğitim  programlarının  kapsamına  alınması  fay­  personelin  toplum  kalkınması  metot  ve  ilkeleri
      dalıdır.                                           bakımından   yöneltme  eğitiminin,  diğer  yandan
                                                         mahallî  idareler  görevlilerinin  kurslar,  seminer­
               E G Î T Î M İ N  U Y G U L A N M A S I
                                                         ler,  konferanslar  vs.  yoluyla  hizmet  içi  eğitimi­
          Mahallî  idarelerin  sayısı,  köyler  hariç    nin  sağlanması  düşünülmektedir.













































                                                                                                     483
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10