Page 3 - İller ve Belediyeler Dergisi
P. 3

1













             Mahalli            idareler           Personelinin                  Eğitimi







                                                                                  Arslan  BAŞARIR
                                                                                   İçişleri  Bakanlığı
                                                                            Mahallî  İdareler  Genel  Md. Mv.


          G İ R İ Ş :                                    olarak,  mahallî  idarelerin, millî  kalkınmaya  kat­
                                                         kılarının  ve  yıllık  masrafları  yekûnunun artaca­
          Hangi  şekilde  teşkilâtlanırsa  teşkilâtlansın,
     yetki  ve  fonksiyonları  ne  nisbette  olursa  olsun,  ğı  tabiidir.
     her  memlekette   mahallî  toplulukların  mahallî     EĞİTİMİ   ZORUNLU     KILAN    SEBEPLER
     ve  müşterek  ihtiyaçlarının  karşılanması  amacıy­
     la  mahallî  idareler  taazzuv  etmiş  bulunmakta­      Mahallî  idareleri bir kamu teşebbüsüdür,  de­
     dır.  İhtiyaç  ve  hizmetlerin  mahallî  oluşu ve  ma­  miştik.  Bu teşebbüslerin  halkın  istifadesine  sun­
     hallî  topluma  ait  bir  teşkilât  tarafından  yöne­  duğu  meta  hizmettir.  Değişen  hayat  koşullan,
     tilmesi  gibi  müşterek  taraflarımn  yanısıra  bu  bilimin  ve  haberleşme  imkânlanmn   gelişmesi
     idareler  toplulukların  değişen  özelliklerine  göre  sebebiyle  bu  hizmetler  de  daha  komplike  bir
     çeşitlilik  gösterir.  Gelişmekte  olan  memleket­  mahiyet  arz-etmektedir.  Bu  bakımdan  hizmetle­
     lerde  kalkınmayı  hızlandırmada  yardımcı  bir     rin  toplumlara  verimli olarak sunulabilmesi  için
     araç  olarak  kullamlan  toplum  kalkınması  meto­  bu  hizmetleri  götürmekle  yükümlü  insan  toplu­
      du  da  kendi  kendine  yardım  suretiyle  toplum­  luklarının  değişen  şartlara  göre  eğitilmesi  ve
     ları  örgütleşmeye  yöneltirken  uzun  vadede ma­   zaman zaman bu eğitimin tekrarlanması   kaçınıl­
      hallî  problemlerini  kendileri  idare  edebilen  ye­  maz bir ihtiyaç  halini almıştır.  Bu sebepledir ki,
      rinden  yönetim  birimlerinin  gelişmesini  amaç   eğitim  idarede  çok  önemli  bir  yer işgal  eder  ve
     edinmektedir.                                       devamlı  bir süreçtir.  Bugünkü anlamıyla  modern
          Böylece  mahallî  idareler  her  geçen  gün  ge­  bir  idarenin  eğitiminden  müstağni  kalması  ta­
      lişmekte  ve  devlet  düzeni  içinde  önemi  gittikçe  savvur  edilemez.
      artan  ve  büyük  masraflar  yapan  kamu  teşeb­
                                                             Mahallî
                                                                      idareler
                                                                              için
      büsleri  olarak  temayüz  etmektedir.  Memleketi­  nedenleri  kısaca  şu  şekilde eğitimi  zorunlu  kılan
                                                                                    sıralamak
                                                                                               mümkün­
      mizde  de  mahallî  idarelere  karşı  ilgi  gittikçe  dür:
      artmakta,  kalkınmada   kendilerine  düşen  rol
     önem  kazanmaktadır.                                    1  —  Toplumun   mahallî  hizmetlerinin  ihti­
                                                         yaçlara  cevap  verecek  şekilde  yürütülmesi  zo-
          1966  yılı  köy  birleşik  bütçesi  geUr  toplamı  runluğu,
      253.897.667  T.L., belediye  bütçeleri  gelir  topla­
      mı  1.442.256.689  T.L.,  özel  idarelerin  ise        2  —  Teknolojinin  gelişmesi  sebebiyle  hiz­
     446.829.141 T.L.  olmak  üzere  bütün  mahallî  ida­  metlerde  ve  ihtiyaçlarda  meydana  gelen  deği­
      relerin  gelirleri  toplaım  2.142.983.497  liraya  ba­  şikliğe  ayak  uydurma,
      liğ  olmaktadır.  Bu rakam  aynı yü 16.075.253.699     3 —  Millî  plânda  mahallî  idarelere  terettüp
     lira  olan  devlet bütçesinin  yaklaşık  olarak  % 13   eden  görevlerin  gereği  gibi  yerine  getirilebil­
      üne  tekabül  etmektedir.  Gelişmelerine  paralal  mesi,

                                                                                                    481
   1   2   3   4   5   6   7   8