Page 9 - İller ve Belediyeler Dergisi
P. 9

İteul  Sön günlef^ö   birdenbire  bu  iMtikruı      teşvik  gördü.  Neteklm   Türkiye   CumHun-
              ünaitlerini   bozmağa    matuf   hareketlerin       yetinin  bir  hukuk    devleti  obuası  tezini
              birbirini  takip   ettiğine  şahit  oluyoruz.       daima   üstün   tutan  Büyük    Millet  Mecli­
              Umumî    bütçenin  mevkuf    kadroları  topla­      sinin    Memui-in   Kanunu.    İller  Kanunu,
              yan   (L)   cedveline  bir  iki  memuriyetin        hattâ  Em'eklilik  Kanunu   ile  Bakianlıklara
              alınması   için  uzun   münakaşalar    yapan        verdiği  ve  Meclisin   e\n'elki  göıüş     ve
              Büyük    Millet  Meclisinin   dahi,  Memurin        düşünceleriyle  tezat  teşkil  edebilecek ma­
              Kanununa     ek  bir  kanımla  -  kadro  tasar­     hiyetteki    salâhiyetleri  de  bu  psikolojik
              rufu   mülâhazası    ile  -  Bakanlık  Umum         düşüncede   aramak   lâzımdır.
              Müdürlüklerine     kadar   ilga  yetkisini;  en
              yüksek   dereceden   memurlukları    dahi   is­          İdareye  salâhiyet   vermek   teşriî  bir
              tedikleri   yerlerde    kullanmak   gibi   bir      meclis  için  ferah  verici  bir  itimat  mev­
              kadro   karışıklığı  salâhiyetini  Bakanlara        zuudur.   Fakat,  bunu  kullanacak idarenin
              vermesi,    takip  edilmek   istenilen  rasyo-      bu  itimada   şayan    bulunması,   kuvvetini
              nelleşme  ile  telif  edilemez  ve  bu  rasyonel-   bu  yetkilerin    yarattığı  sunği  otoritede
              leşmeyi   sağlayamaz.   Bu  salâhiyetler  tec-      değil;  meslekî   görgü,  umumî   bilgi  ve  ni­
              lübe  ve  liyakatlerin  kazandırdığı  hakları       hayet   selim  bir  his  ve  uzağı  gören  bir
              bir  kalemde   çiğnemeğe,   minnet  hisleriyle      zekâ  ile  mücehhez   olması  şarttır.
              emre   amade    elemanlar   yükselterek   mu-            Yukarıda   işaret  edilen  kanunlara da­
              rakabesiz    idare  sistemlerine  yaraşan  iti­     yanılarak   idare  hayatında  yapılan    geniş
               razsız  icraata  yol  açar  ve  açacağı  da gö­    değişikliklerin   bütün   bu  şartları  ihtiva
               rülecektir.
                                                                  ettiğinin  iddia  edilebileceğini  zannetmiyo­
                   Memur    kadrolarının   son  yıllarda  bü­     ruz.  Uzun   yıllardır  özlenen  ve  yavaş  ya­
               yük  bir  şişkinlik  gösterdiği  daima   ileri     vaş  teessüse  başlayan  istikrarın  darbelen-
               sürülmüştür   ve  muhakkaktır.    Bu  kadro­       mesi  endişesinin  bütün   idarede  yarataca­
               ları  rasyonelleştirmeğe  matuf  birçok  res­      ğı  tepkinin  zararları,  belirmekte  gecikmi-
               mî  teşebbüsler  yapıldı  ve  hepsi  muhitten      yecektir.















                                Türkiye        Cumhuriyeti            Ziraat     Banitası



                                                    Kuruluş Tarihi:   1888

                                                 Kapital  :  100.000.000  T.L.
                                            Türkiye  içinde  319  Şube  ve  Ajansı.
                                       Dünyanın    her  tarafında  muhabirleri vardır.
                                                 Her türlü  Banka   işlemleri.
                            Müsait  faizli  ve  jnida  300.000  lira  ikramiyeli  tasarruf  hesapları.
                                                      Kiralık  kasalar.








                                                                                                               7
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14